2013. június 12., szerda

Ahol tündérek alkotnak

A gyerekem imád rajzolni. Én meg imádom nézni a kezei közül kikerülő alkotásokat. Már akkor is rajongója voltam, mikor alig múlt egy éves és mindenféle látszólag ákom-bákomokat vetett papírra, majd határozottan állította, hogy az a kusza vonalhalmaz tulajdonképpen "Apa és én, amint sétálunk". Persze ezeket a műveket is kincsként őrzöm! :)
Aztán rátaláltam egy Szerényi Kata által létrehozott itthoni kezdeményezésre, a Te rajzolsz én varrok ötletére. Rögtön elküldtem Nekik kislányom egyik művét, a "Kislány, akinek madárka szállt a fejére" címűt, amit aztán Kata saját maga varrt meg, és küldött el nekünk mindenféle kedvesség kíséretében. Odavoltunk! Mindannyian. Nem volt kérdés: az elsők között kerestük meg azzal, hogy szeretnénk bemutatni a most készülő Menta Magazinban. Ő pedig azonnal igent mondott és jött. Nem is akárhogy. :)



Elhozta angyali szépségű kislányát, Lulut, és annyi kelléket, hogy nem is értettük, miként fért el a kocsiban az a rengeteg kincs. Aztán sztájlisztkodott egy kicsit a stúdióban (mert aznap másokat is fényképeztünk), végül pedig Évivel berendezték kuckóját az általa készített sok-sok gyönyörűséggel.



A Menta Magazinban található cikk folytatását itt olvashatjátok:



„A gyerekek öröme a fizetség”

Egy atomerőműnek is becsületére válna Szerényi Kata energiája. Összefogja a Te rajzolsz, én varrok kézműves csoportot, vagyis rendezvényeket szervez, és nagyon sokat varr, hogy valóra váltsa azt, amit gyerekek rajzolnak.



Mindig is a kreativitást igénylő feladatok vonzottak – meséli. – Ruhaipari szakközépiskolában végeztem, dolgoztam esküvőiruha-szalonban, majd iparművészek mellett is. Egy idő után azonban elegem lett abból a munkából, ezért pályát módosítottam, idegenforgalmi szakközgazdász lettem. A kislányom születése után, az otthon töltött idő alatt éreztem, hogy hiányzik az alkotás. Elkezdtem párnákat varrni, feltettem az internetre, és el is keltek. Különleges kötényeket, kabalafigurákat is készítettem, azokat is szerették. Bekerültem egy internetes kézműves csoportba, amelynek tagjai ötletekkel segítik egymást. A nővérem másfél évvel ezelőtt felhívta a figyelmemet egy kanadai anyukára, aki gyerekrajzok alapján varr kabalákat. Nekem nagyon megtetszett az ötlet, és felvetettem a csoportban, hogy mi is készíthetnénk hasonlókat. Először nem jelentkezett senki, de amikor látták, hogy én komolyan gondolom, többen csatlakoztak. Egy évvel ezelőtt meghirdettünk egy pályázatot az egyik közösségi oldalon, ahol felajánlottuk, hogy tíz gyerekrajzot megvalósítunk. Olyan sikere volt a kezdeményezésnek, hogy ötvenhat figurát kellett varrnunk.





















Ma már több mint 6100 rajongója van Facebook oldalunknak. Az elmúlt egy évben több pályázatunk volt: a Menedék Alapítványnál, állami gondozott gyerekeknél jártunk, most éppen egy gyereknapi rendezvényt szervezünk, amely május 25-én Győrben lesz, a Mobilis interaktív kiállítási központban. A Te rajzolsz, én varrok csoport tagjai felajánlották licitre a munkáikat, ebből jött össze 200 ezer forintunk, ebből szerveztük ezt a programot. Színes programmal készülnek a sokféle kézműves foglalkozás és vásár mellett lesz bábelőadás, bűvész show, utcai akrobaták, a Fabula együttes koncertje, sőt még a rendőrök és a tűzoltók is bemutatót tartanak. Az egész csoport így működik, a rokonaink, barátaink, ismerőseink önzetlen felajánlásaiból. Nekem például biztos támaszt jelentenek a szüleim, akik gyakran vigyáznak a lányomra, ez pedig nagy segítség, így lehetőségem van alkotni. Mi, akik varrunk, mind kézműveskedünk, az otthoni maradék anyagokból készítjük ezeket a munkákat. Jönnek olyan megrendelések is, amelyekért fizetnek, de a fő fizetség, hogy látjuk, mennyire örülnek a gyerekek, amikor kézbe vehetik a rajzuk alapján készített figurákat.


Gyakran kérdezik, hogy mennyi ideig tartott, amíg tökéletesítettük a technikákat, amíg kitaláltuk, hogyan lehet elkészíteni például a cérnanyakú figurákat. Nem volt kísérletezés, én biztos voltam abban, hogy ezeket meg lehet valósítani. A csoportban csak néhány végzett varrónő van, a többiek anyukák, akik bele tudják képzelni magukat egy kisgyerek világába. És ez a legfontosabb, mert át kell érezni a rajzok hangulatát. Ez a munka egyelőre nem hoz nagy jövedelmet, de az, amit az emberektől kapunk, lelkileg egészségesen tart minket. És remélem, hogy rövidesen egyesületként működhetünk, és anyagi szempontból is stabilan tudunk működni. Egy éve eszünkbe sem jutott, hogy mára idáig jutunk, úgyhogy én hiszem, hogy a csoportnak van jövője.


A cikket a Menta Magazinban találjátok.

Bejegyezte: Kriszta

Kata munkáit itt lehet megnézni:
The P. shop Fairy
A Te rajzolsz, én varrok csoport

Fotók: Galló Krisztina by FOTOGALLO
cikk: Bródi Emília
styling: Csiszér Éva by Tudatos Életért Egyesület, Szerényi Kata


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése